Z przyjemnością witamy na oficjalnej stronie Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Łysych i zapraszamy do jej poznania. Jest to strona poświęcona szkole - jej uczniom, nauczycielom oraz rodzicom a także osobom zainteresowanym życiem naszej szkoły. Liczymy, że dzięki częstym odwiedzinom witryny, łatwo będzie zorientować się, czym żyje nasza społeczność i jakie sukcesy odnoszą uczniowie.

Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Łysych

wycieczkataras

W dniach 16 – 18 maja 2018 r. uczniowie z klasy VI, VII a i VII b uczestniczyli w wycieczce
do Trójmiasta i Malborka

W dniu wyjazdu zebraliśmy się przed szkołą wcześnie rano i już ok. 6.30 byliśmy w drodze
nad morze. Podróż minęła nam bardzo szybko i przed południem dojechaliśmy do Gdańska.
Pierwszym punktem naszej wycieczki był JUMPCITY Gdańsk, największy park trampolin
w Trójmieście. Po obejrzeniu filmu instruktażowego i rozgrzewce z trenerami mieliśmy
do dyspozycji olbrzymi basen z gąbkami, największą trampolinę sportową na północy Polski,
ścieżki akrobatyczne, trampoliny z koszami do ćwiczenia wsadów, arenę do zbijaka, strefę
gladiatorów oraz air track. Bawiliśmy się wspaniale!

Następnie pojechaliśmy do Muzeum Emigracji w Gdyni. Jest to pierwsze w kraju muzeum
poświęcone historii polskiej emigracji. Powstało z inicjatywy władz miasta w historycznym
gmachu Dworca Morskiego, skąd przez dziesięciolecia wypływały polskie transatlantyki.
Dowiedzieliśmy się tu o losach Polaków na świecie w różnych wiekach, ponieważ historia
wyjazdów z ziem polskich toczyła się na przestrzeni setek lat. Mogliśmy przenieść się pod
pokład statku, usiąść w fotelu samolotu pasażerskiego, a także skorzystać z budki telefonicznej.
Zobaczyliśmy również największą na świecie makietę statku pasażerskiego „Batory”.
Niezapomnianych wrażeń dostarczyło nam przebywanie na tarasie widokowym.

Po wyjściu z muzeum nie opuściliśmy Gdyni, ponieważ kolejnym punktem było Muzeum Marynarki
Wojennej. Zobaczyliśmy statek „Dar Pomorza” oraz okręt wojenny „ORP Błyskawica”
oraz Ekspozycję Plenerową Broni i Uzbrojenia Morskiego. Wśród eksponatów były m. in.:
lufy armatnie z XVII w., armaty, broń rakietowa, broń podwodna (torpedy, bomby głębinowe, „
Błotniak” - eksperymentalny pojazd podwodny komandosów-płetwonurków) oraz elementy
różnorodnego wyposażenia okrętów, kiosk i peryskopy powojennego okrętu podwodnego
ORP „Dzik”, urządzenia trałowe, kolekcja kotwic, śruby napędowe niszczycieli „Burza”
i „Błyskawica” i żaglowca szkolnego ORP „Iskra”.

Na tym zakończyło się nasze zwiedzanie podczas pierwszego dnia wycieczki. Pojechaliśmy
na miejsce noclegu, którym był „Pasjonat Wielorybek” w Kątach Rybackich. Po obiadokolacji
i chwili odpoczynku poszliśmy na spacer na plażę znajdującą się kilka kroków od pensjonatu.
Zachód słońca nad morzem - tego się nie zapomina!

Drugiego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do Gdańska do Muzeum II Wojny Światowej. Zostaliśmy
podzieleni na dwie grupy. Klasa VI miała lekcję „Wrzesień 1939. Trudne losy cywilów”, natomiast
klasy VII warsztaty „Sekrety Enigmy”. Dowiedzieliśmy się, jak dramatyczne były losy Polaków
po wybuchu wojny oraz jaką rolę odegrali polscy matematycy w pokonaniu III Rzeszy.
Znaleźliśmy się w zbombardowanym mieście, zobaczyliśmy radziecki czołg T-34-85 oraz wagon
bydlęcy, którym transportowano ludzi do obozu koncentracyjnego. Ta była niesamowita lekcja
historii.

Popołudnie spędziliśmy w Aquaparku w Redzie. Korzystaliśmy z różnorodnych zjeżdżalni,
najdłuższej w Polsce leniwej rzece o długości 315 m i … świetnie się bawiliśmy!

Po powrocie do Kątów Rybackich i obiadokolacji był oczywiście obowiązkowy spacer po plaży ;).

Ostatniego dnia naszej wycieczki zwiedziliśmy Muzeum Zamkowe w Malborku.  Zwiedziliśmy
Zamek Wysoki, Zamek Średni oraz Pałac Wielkich Mistrzów. Mieliśmy okazje zobaczyć m. in.
zaliczaną do największych w Europie kolekcję średniowiecznych elementów architektonicznych,
unikatowy w skali światowej zbiór artystycznych wyrobów z bursztynu oraz efektowny zestaw
dawnej broni i uzbrojenia. Ponadto pan przewodnik opowiedział nam wiele ciekawostek o tym,
jak wyglądało życie codzienne w zamku, gdy jego gospodarzami byli Krzyżacy oraz o losach tego
budynku.

Droga powrotna upłynęła nam w miłej atmosferze wspomnień z wycieczki, która właśnie
kończyła się. Mieliśmy krótkie przerwy, w tym na posiłek w McDonald’s i ok. 17.30 byliśmy już
w Łysych.

Wycieczka niewątpliwie należała do udanych, dostarczyła nam mnóstwa emocji i zobaczyliśmy
wiele interesujących miejsc.
MZ

Gościmy na stronie

Odwiedza nas 38 gości oraz 0 użytkowników.