Jesteś tutaj: Start
W czwartkowe przedpołudnie, 12 grudnia 2019 r., gościliśmy w szkole instruktora nurkowania,
pana Piotra Przystawika. Pan Piotr jest ichtiologiem i ochotniczo strażakiem płetwonurkiem.
Na spotkaniu z uczniami klasy IIIb oraz uczniami klasy IVa opowiadał o niezwykłej pasji,
jaką jest nurkowanie. Dzieci miały możliwość obejrzenia całego sprzętu niezbędnego
do nurkowania i posłuchania, do czego służą lub czym się różnią poszczególne elementy.
Przymierzały także akcesoria nurkowe - maski, płetwy, kaptury czy rękawice. Pan Piotr
pokazał dzieciom, jak płetwonurkowie korzystają z butli z powietrzem i do czego służy
pod wodą skrzydło. Dzieci poznały sposoby oraz znaki, którymi komunikują się płetwonurkowie
w czasie nurkowania.
Na koniec spotkania uczniowie obejrzeli zdjęcia i filmy z basenowych zabaw nurkowych,
na których to byli, ku ogromnemu zdziwieniu, ich koleżanki i koledzy. Dzieci zobaczyły,
że już w tak młodym wieku, mogą zacząć swoją przygodę z nurkowaniem.
Bardzo dziękujemy panu Piotrowi, że odpowiedział na zaproszenie uczniów kl. IVa
i ich wychowawczyni - pani Katarzyny Rynkiewicz. Dziękujemy za pouczające zajęcia
i za zainteresowanie dzieci niesamowitą pasją, jaką jest nurkowanie.
/kr/
W ubiegłym tygodniu w naszej szkole obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Osób
Niepełnosprawnych. Nauczyciele zajęć rewalidacyjnych zorganizowali przedsięwzięcia, których
głównym celem było szerzenie idei tolerancji i integracji wśród społeczności szkolnej. Motywem
przewodnim obchodów było hasło: „nie/pełnosprawni razem czy osobno?”.
Całe przedsięwzięcie poprzedzał konkurs „Bliżej siebie”. Celem konkursu było: popularyzowanie
idei integracji, uświadomienie uczniom, że osoby niepełnosprawne żyją w społeczeństwie i chcą
być aktywne oraz zwrócenie uwagi na potrzeby osób z różnymi dysfunkcjami. Wpłynęło wiele
bardzo ciekawych i twórczych prac, które zostały zaprezentowane na korytarzu szkolnym.
Konkurs plastyczny cieszył się dużym powodzeniem! Jury po wielkich trudach wyłoniło
najciekawsze prace:
I miejsce – Antoni Dąbkowski,
II miejsce – Amelia Lis,
III miejsce – Aniela Czyż,
Wyróżnienia – Paulina Kadelska, Marcel Wróblewski.
Nasza szkoła przystąpiła do drugiej części projektu „Przerwany Marsz”. Będą to „Pamiętniki
Pokoleń” – prowadzone przez uczniów wywiady ze swoimi dziadkami lub pradziadkami albo innymi
osobami, które odpowiedzą na pytanie, jak wspominają wrzesień 1939 roku, czasy wojny, a także
jacy byli wtedy młodzi ludzie. Utrwalone w ciekawy sposób rozmowy i wspomnienia staną się
częścią wspólnej publikacji.
Ostatnio w naszej szkole gościliśmy Panią Mariannę Nicewicz (86 lat) i Pana Stanisława Samula
(91 lat). Spotkali się z nimi uczniowie kl. Va, VIIa, VIIb.
Poniżej zamieszczamy krótki wywiad z nimi.
Jest nam ogromnie miło Państwa gościć. Proszę powiedzieć, ile lat miała Pani (Pan), gdy wybuchła wojna?
Pani Marianna: Miałam 6 lat. Za rok miałam iść do szkoły. Niestety, nie poszłam, wojna mi nie pozwoliła. W szkołach stacjonowało wojsko. Na szczęście moje rodzeństwo umiało czytać i pisać. To ono mnie uczyło w domu.
Pan Stanisław: Miałem 10 lat, uczyłem się w Tyczku. 1 września 1939 r. nauka została przerwana, już nigdy nie wróciłem do szkoły. Po wojnie musiałem zająć się gospodarstwem. Skończyłem tylko trzy klasy.