Jesteś tutaj: Start
Zaprzyjaźnione redaktorki „Gimbusa” postanowiły przyjść z wizytą do najmłodszych, czyli dzieci
z klas 0a i 0b. Powodem spotkania był Dzień Głośnego Czytania. Dziewczęta wzięły za rękę żółwia
Franklina, aby mógł on opowiedzieć dzieciom swoje przygody. Serce przedszkolaków podbiła
historia o pokazie magii. Słuchały jej jak zaczarowane.
Głośne czytanie okazało się przyjemnością nie tylko dla dzieci. Wystarczyło wejść do sali
i zobaczyć jak przedszkolaki grzecznie siedzą w kółeczku i czekają. Dziennikarki poczuły
nutkę spełnienia :)
Niektóre dzieciaki wiedziały już, z czym wiąże się wizyta redaktorek. Wszak to nie pierwsza
czytelnicza akcja. Wiosną - w związku ze Światowym Dniem Książki - redaktorki czytały dzieciom
przez cały tydzień przygody Detektywa Pozytywki.
W tym roku Koło Młodych Dziennikarzy postanowiło włączyć się do ogólnopolskiego projektu
„PoczytajMY”, którego celem są cykliczne spotkania czytelnicze dla dzieci z przedszkoli, szkół
podstawowych czy świetlic. Co się jeszcze wydarzy w tym temacie owiane jest tajemnicą.
Redaktorki mówią zerówkowiczom - do zobaczenia!
WS; KR
Drodzy Uczniowie klas 0-III !
Zapraszamy Was do udziału w konkursie plastycznym pt. "JESIENNE DRZEWO".
Przygotujcie pracę dowolną techniką. Możecie wykorzystać materiały przyrodnicze.
Format pracy min. A4. Pracujcie samodzielnie. Niech Wasze pracę będą zrobione własnoręcznie !!!
Prace ocenimy w 2 kategoriach wiekowych:
Prace konkursowe należy składać do 13 października 2016 r. (czwartek) do pani Karoliny
Wróblewskiej lub pani Katarzyny Rynkiewicz.
KR
Na korytarzu szkolnym zawisła SKRZYNKA POMYSŁÓW.
Co w naszej szkole mogłoby się zmienić, żebyśmy wszyscy czuli się w niej dobrze? Co należałoby
zrobić, aby uczniowie z chęcią uczestniczyli w różnych inicjatywach, osiągali sukcesy i wiedzieli,
że mają wpływ na funkcjonowanie życia szkoły?
Swój pomysł, postulat, a także problem każdy uczeń może wrzucić do SKRZYNKI POMYSŁÓW.
Skrzynka będzie otwierana regularnie, a listy przyczynią się do tworzenia lepszego klimatu szkoły.
Skrzynka znajduje się między salą 3 a salą 4. Zachęcamy do korzystania z niej. Twój głos
ma znaczenie!
KR
W przeddzień Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania pojawiły się na szkolnym korytarzu
plakaty informujące o tymże wyjątkowym dniu. Autorami plakatów - stanowiących rodzaj grafiki
użytkowej - są uczniowie klas VI. Na lekcji plastyki podejmowali kolejne etapy - od wstępnego
projektu, poprzez rozplanowanie treści i kompozycji do artystycznej realizacji pomysłu. Uczniowie
chcieli zwrócić naszą uwagę na zaletę głośnego czytania i zachęcić nas tym samym do sięgnięcia
po ulubioną książkę.
Dopełnieniem przekazu szóstoklasistów są „myśli” w formie różnorodnych kształtów, przypomina-
jące o książkach czy lekturach bliskim uczniom. Tym razem piątoklasiści podpowiadają nam,
czy sięgnąć po „Opowieści z Narnii”, „Charliego i fabrykę czekolady”, „Pana Tadeusza” czy może
„Kubusia Puchatka” lub też „Brzydkie kaczątko”.
Faktem jest, że po jakąkolwiek książkę byśmy nie sięgnęli, to jej głośne czytanie, zwłaszcza
czytanie z mamą, tatą czy rodzeństwem jest obustronną korzyścią. Głośne czytanie pomaga
w zrozumieniu świata, ludzi i samego siebie. Rozwija naszą wrażliwość i wzmacnia rodzinne
więzi. Także … Czytajmy głośno i odważnie!
KR