22 października 2018 r. klasy VIIIa, VII i VIa wybrały się na wycieczkę do stolicy. Od samego rana
towarzyszyła nam piękna, słoneczna pogoda. O godzinie 11.15 dotarliśmy na miejsce. Pierwszym
punktem naszej wyprawy był „Och-Teatr”, w którym to obejrzeliśmy „Zemstę” - komedię A. Fredry.
Doborowa obsada aktorska - C. Żak, A. Barciś, W. Zborowski, W. Arlak, przypomniała nam perypetie
matrymonialne Klary i Podstoliny oraz stosunki sąsiedzkie pretendentów starających się o rękę obu
pięknych pań.
Nasz zespół „Łysoziańskie Nuty” już po raz czwarty wziął udział w uroczystych obchodach
jubileuszu Złotych Godów, który świętowali mieszkańcy naszej gminy. W tym dniu
- 12 października 2018 r., przed Ołtarzem stanęło czternaście par i odnowiło słowa przysięgi
oraz przypieczętowało je uściskiem dłoni i pocałunkiem.
Miło nam było uczestniczyć w tej uroczystej Mszy Świętej, której przewodniczył proboszcz
Krzysztof Dylewski. Po niej, udaliśmy się do GOK-u, gdzie ku uciesze Jubilatów przedstawiliśmy
część artystyczną pt. „Łod ziarna do chleba”.
Foto: UG w Łysych
/ug/
Okolicznościowa akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej odbyła się 12 października.
Na uroczystości, którą uświetnił występ uczniów, obecni byli nauczyciele, pracownicy obsługi,
uczniowie zarówno Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Łysych, jak i Publicznego
Gimnazjum w Łysych oraz zaproszeni goście.
Młodzi artyści - uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum, słowem i piosenką uświetnili
ten wyjątkowy dzień. Wiele ciepłych i miłych słów popłynęło w kierunku wszystkich
pracowników szkoły. Nie zabrakło akcentów humorystycznych i poważnych. Uczniowie
docenili i podkreślili swoją wdzięczność za codzienny trud pracy nauczyciela, jego poświęcenie,
czujność i troskę wręczając wszystkim pracownikom szkoły słodkie „Serca Wdzięczności”
oraz kwiaty.
28 września br. obchodzony był VIII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. W naszej szkole
na lekcjach matematyki w klasach IV- VIII odbył się „egzamin” ze znajomości tabliczki mnożenia
w II etapach. I etap - ustny polegał na tym, że każdy z uczniów musiał udzielić odpowiedzi
w ciągu 30 sekund na wylosowane wcześniej 5 pytań. Osoby, których wyniki były bezbłędne,
wzięły udział w II etapie -pisemnym. W czasie 30 sekund uzupełniali luki w wylosowanym
zestawie. Każdy z uczniów, który przeszedł dwa etapy bezbłędnie, otrzymywał order
eksperta tabliczki mnożenia. Pozostałe osoby otrzymały różnego rodzaju gadżety. Następnie
uczniowie zostali podzieleni na 4-5 osobowe zespoły, w których rozwiązywali zagadki, rebusy,
krzyżówki związane z tabliczką mnożenia.