Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w konkursie plastycznym „Kartka z albumu rodziny Ulmów”, zorganizowanym przez Bibliotekę Pedagogiczną w Ostrołęce. Konkurs skierowany był do uczniów szkół podstawowych z Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego. Uczestnicy mieli za zadanie przedstawić kartkę z albumu rodziny Ulmów.
Nagrody przyznano w dwóch kategoriach: klasy IV–VI i VII–VII. W każdej kategorii uczniowie naszej szkoły zajęli II miejsce: Anna Bystra – kl. IVa i Aleksander Nurczyk kl. VIIa.
Gratulujemy zwycięzcom i życzymy jeszcze większych sukcesów artystycznych. Zachęcamy do obejrzenia zdjęć z wydarzenia.
/aś/
Tradycyjnie, jak co roku, społeczność naszej szkoły uczestniczyła w Konkursie na Palmę Kurpiowską. Miło nam poinformować, że wykonane palmy zajęły wysokie miejsca. Wyniki przedstawiają się następująco:
w kategorii zespołowej szkół podstawowych:
I miejsce – Szkolne Koło Caritas; klasy 0 – III
II miejsce – klasy IV – VIII
III miejsce – oddziały przedszkolne
Wyróżnienie specjalne – biblioteka.
W naszej szkole wartości związane z krzewieniem kultury kurpiowskiej są istotne, a tradycja wicia palm wciąż żywa i pielęgnowana jako dziedzictwo kulturowe naszego regionu. Uczniowie i nauczyciele aktywnie włączyli się w uroczyste obchody Niedzieli Palmowej.
Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w działania związane z wykonaniem palm konkursowych. Szczególne podziękowania należą się uczniom i rodzicom.
Zdjęcia z uroczystości w galerii szkolnej.
/ko/
W trosce o kultywowanie i pielęgnowanie tradycji ludowej na Kurpiach w naszej szkole w marcu br. zorganizowane zostały dla dzieci i młodzieży warsztaty robienia kwiatów z bibuły i krepiny do palm wielkanocnych.
Warsztaty poprowadziły nauczycielki naszej szkoły Krystyna Ogniewska i Magdalena Bendykowska, które pokazały od podstaw praktyczne wskazówki wykonania kwiatów z bibuły i krepiny oraz dzieliły się swoim doświadczeniem i wiedzą o kulturze ludowej. Instruktorki przedstawiły uczniom tradycję wykonywania kwiatów i palm oraz krótki rys historyczny związany z Niedzielą Palmową.
Uczestnicy warsztatów mieli okazję zapoznać się z różnymi sposobami i technikami wykonywania kwiatów – od prostych do trudniejszych, wymagających mniejszego lub większego wkładu pracy i wprawy. Zapał do tworzenia mieli i młodsi i starsi. Wystarczyło trochę inwencji twórczej, zręczności i cierpliwości oraz krepina bądź bibuła, klej, nożyczki, druciki, aby powstały prawdziwe dzieła sztuki. Zrobiono różne kwiaty. Znalazły się wśród nich śliczne róże, krokusy, goździki, stokrotki, bazie i inne kwiaty. Kwiaty zrobione własnoręcznie zostały wykorzystane do wykonania palm.
Głównym celem warsztatów była aktywizacja społeczności szkolnej, integracja oraz przekaz tradycji związanych ze świętami wielkanocnymi. Była to również wspaniała okazja do kreatywnego spędzenia czasu, rozwijania zdolności manualnych i poczucia estetyki. Warsztaty były cennym doświadczeniem i dostarczyły uczniom wiele satysfakcji oraz radości. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom warsztatów.
Zdjęcia z warsztatów w naszej szkolnej galerii.
/ko, mb/
Nasza szkoła aktywnie włączyła się w obchody Światowego Dnia Wody. Klasy IV – VIII uczestniczyły w Szkolnej Grze Terenowej pod hasłem „Szanuj wodę, ratuj przyrodę”. Uczestnicy mieli 120 minut na zaliczenie 6 baz (klasy 4-5) i 8 baz (klasy 6-8) oraz bazy niespodzianki, na której musieli wykazać się kreatywnością i wykonać zadania praktyczne.
Gra rozpoczęła się od zbiórki uczestników i przedstawienia obowiązujących zasad. O godzinie 8.35 jedenaście drużyn wyruszyło na trasę. Zadania prezentowały różny stopień trudności, w związku z tym uczestnicy musieli wykazać się skupieniem, uwagą, umiejętnościami matematycznymi oraz informatycznymi, gdyż większość zadań była zakodowana. Była to super zabawa, poruszająca bardzo ważny problem zanieczyszczeń i braku wody oraz zadań dla nas, jako obywateli „Zielonej Planety”, aby nadal nią była, a każdy człowiek ją zamieszkujący miał dostęp do czystej wody.
Grę przygotowali członkowie Koła Ekologicznego. Ta innowacyjna forma nauki i zabawy pozwoliła uczestnikom pogłębić swoją wiedzę na temat znaczenia wody dla życia na Ziemi oraz wyzwań z nią związanych. Zwiększyła świadomość uczestników na temat zagrożeń, jakie niosą ze sobą zanieczyszczenia i nieodpowiedzialne gospodarowanie zasobami wodnymi. Poprzez interaktywne zadania i wyzwania, uczestnicy mieli szansę lepiej zrozumieć konieczność ochrony wód i podejmowania działań na rzecz ich ochrony.