W przeddzień Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania pojawiły się na szkolnym korytarzu
plakaty informujące o tymże wyjątkowym dniu. Autorami plakatów - stanowiących rodzaj grafiki
użytkowej - są uczniowie klas VI. Na lekcji plastyki podejmowali kolejne etapy - od wstępnego
projektu, poprzez rozplanowanie treści i kompozycji do artystycznej realizacji pomysłu. Uczniowie
chcieli zwrócić naszą uwagę na zaletę głośnego czytania i zachęcić nas tym samym do sięgnięcia
po ulubioną książkę.
Dopełnieniem przekazu szóstoklasistów są „myśli” w formie różnorodnych kształtów, przypomina-
jące o książkach czy lekturach bliskim uczniom. Tym razem piątoklasiści podpowiadają nam,
czy sięgnąć po „Opowieści z Narnii”, „Charliego i fabrykę czekolady”, „Pana Tadeusza” czy może
„Kubusia Puchatka” lub też „Brzydkie kaczątko”.
Faktem jest, że po jakąkolwiek książkę byśmy nie sięgnęli, to jej głośne czytanie, zwłaszcza
czytanie z mamą, tatą czy rodzeństwem jest obustronną korzyścią. Głośne czytanie pomaga
w zrozumieniu świata, ludzi i samego siebie. Rozwija naszą wrażliwość i wzmacnia rodzinne
więzi. Także … Czytajmy głośno i odważnie!
KR